Kongstun får ny rektor – igjen

Skrevet av
i Nyheter

Kongstun Kristne Friskole er glade for endelig å ha fått en mer langsiktig løsning på rektorspørsmålet.

Til høsten overtar Knut Heng som rektor. Vi ba han skrive litt om hvem han er, hvorfor han ønsket å være rektor på Kongstun, og hvilke forventninger han har til jobben:

Navnet er Knut Heng, gift med Eli og bor på Nærbø. Vi har 5 barn i alderen 10 til 26. Første del av arbeidslivet har vært knyttet til misjonsarbeid i Vest-Afrika, Elfenbenskysten og Mali for Misjonssambandet. Siste engasjement var ferdig i 2010. Videre har jeg vært forsamlingsarbeider og rektor på Fjelltun bibelskole. Det var veien inn i skolen og jeg opplever det som en fortsettelse av misjonskallet. Dette er meningsfullt og viktig arbeid, formidle en kristen virkelighetsforståelse inn i skole og utruste elever til å kunne bruke evner og ressurser til sin nestes beste og Gud til ære.

Dette er også grunnen til at jeg har sagt ja til å være rektor på Kongstun, utruste barn og ungdom til samfunnet og gi dem evighetsperspektiv på livet. Jeg har fulgt med på oppstarten til Kongstun og jeg er imponert over hva støttespillerne har fått til. Det er krevende å starte en skole og få alt på plass. Nå er det lagt noen grunnsteiner som kan bli et fint fundament for en skole i vekst og utvikling. Målet er å få komme i eget hus etter hvert med lokaler tilpasset ca 120 elever.

Jeg gleder med til å møte disse motiverte foreldrene, støttespillerne og styret sammen med ansatte på skolen. Forventningene er et tett samarbeid med styret og ansatte og at vi sammen henter ut det beste av hverandre. Engasjementet jeg har møtt har vært til stor inspirasjon. Dette blir flott! Gleder meg til å starte opp!

Siste innlegg